tisdag 4 mars 2014
De bästa plattorna som släpptes 2013
Har inte haft så jättemycket tid över till att skriva, så en "Bäst 2013-lista" har inte fått chansen till att bli publicerad här, även om jag har haft plattorna i huvudet. 2013 var sannerligen ett mycket bra musikår, och jag fortsätter till och med nu i Februari 2014 att upptäcka ny musik som släpptes förra året. Har exkluderat många som jag tyckte var allmänt dåliga eller som inte tilltalade mig, for your information.
MEN har jag ändå missat någon sjukt grym platta så är du mer än välkommen att tillrättavisa mig till bästa musiktjänst där jag kan lyssna på den. Här följer i alla fall min lista:
Bäst 2013
1) The Knife- Shaking The Habitual
2) Mazzy Star-Seasons of Your Day
3) Blood Orange-Cupid Deluxe
4) Grouper-The Man Who Died In His Boat
5) Henric De La Cour-Mandrills
6) Mark Kozelek & Jimmy LaValle- Perils From The Sea
7) Airhead- For Years
8) oOoOO-Without Your Love
9) Disclosure-Settle
10) Goldfrapp-Tales of Us
11) Moderat-II
12) Mariam The Believer- Blood Donation
13) Halls-Ark
14) Baths-Obsidian
15) The Haxan Cloak-Excavation
16) Cloud Control-Dream Cave
17) Jacco Gardner-Cabinet of Curiosities
18) Depthford Goth-Life After Defo
19) Blue Hawaii-Untogether
20) Tempel-Mmxiii
21) Burial-Rival Dealer
22) Cayucas-Bigfoot
23) Midlake-Antiphon
24) Lightning-Dust-Fantasy
25) James Blake-Overgrown
26) Daniel Norgren-Buck
27) Samaris-Samaris
28) Widowspeak-Almanac
29) MGMT-MGMT
30) Applescal-Dreaming In Key
31) The Field-Cupid's Head
32) Tim Hecker-Virgins
33) Onehotrix Point Never-R Plus Seven
34) Julia Holter-Loud City Song
35) Jon Hopkins-Immunity
36) Apparat-Krieg und Frieden
37) Iamamiwhoami-Bounty
38) Mount Kimbie-Cold Spring Fault Less Youth
39) Minilogue-Blomma
40) Tristeza-Tristeza
41) Jay-Jay Johanson-Cockroach
42) CFCF-Outside
43) Siriusmo-Enthusiast
44) Washed Out-Paracosm
45) Azure Blue-Beyond The Dreams There's Infinite Doubt
46) Sebadoh-Defend Yourself
47) Youth Lagoon-Wondrous Bughouse
48) Camera Obscura-Desire Lines
49) Disappears-Era
50) Forest Swords-Engravings
51) Kanye West-Yeezus
52) Yung Lean-Unknown Death 2002
53) Machinedrum- Vapor City
54) Beyoncé-Beyoncé
55) Justin Timberlake- The 20/20 Experience
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar